My hostparents anniversary

Visst har jag varit bra med bloggandet denna veckan?! Ska försöka keep it up tills jag ska tillbaka till Sverige. Nja, någorlunda bra iallafall! 
 
Denna dagen har känts sjukt lång samtidigt som den känts riktigt kort. Kan inte förklara haha. Började vid nio iallafall, då jag endast skulle köra pojken till sitt football camp. Mötte upp pappan där och släppte av grabben. Körde sen en timma på gymmet.
 
Började jobba runt tolv igen när mamman kom hem med barnen. Städerskan var här med sin dotter till tre, vilket innebär att barnen leker galet bra tillsammans & jag tjötar på med henne medan hon städar. Enda "nyttiga" jag gjorde under dom timmarna var att göra lunch till barnen (vilket oftast innebär att bara värma upp något hahah). 
 
Så fort dom åkte hem la jag barnen för sina naps. Dom tog bara korta naps idag, så efter en och en halvtimma hade jag dom uppe igen. Hann dock ta hand om min och barnens tvätt, använda en ansiktsmask samt lite tv-tittande. Så var en skön liten break.
 
Åkte till en lekplats vid havet i någon halvtimma. Hem & fixa middag för mig och barnen. Snabb städning efter oss, bad & sen har vi lekt med deras ipads till föräldrarna kom hem. Lärde barnen att säga "HAPPY ANNIVERSARY", vilket iallafall tjejen sa så fort föräldrarna kom igenom dörren haha. Faktiskt varit en mysig dag! 
 
Även fått ledigt hela helgen - dock inga planer alls än sålänge. Har dock börjat skriva en lista på saker jag vill köpa med mig hem innan sverige, så tror nog det blir träning + shopping imorgon! 
 
Och igår hade jag middag med tre andra au pairer på kvällen. En som jag kände sen innan plus två nya vi inte kände. Det roligaste med att åka som au pair är nog alla människor man träffar och tar kontakt med. Menar - även om man inte fortsätter umgås med alla så är det ändå kul att ha lärt känna en person för om så bara en timma. Folk är så olika och har så mycket olika historier bakom sig, så kul att höra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0