Miami

Hallå igen!
 
Sen senast jag skrev så har jag ju hunnit lämna New York, festat i Miami samt åkt till Chicago där jag befinner mig just nu, hos Emma-Liisas värdfamilj. Då jag snart är hemma igen och därmed lär vara klar med bloggandet, är väl det minsta jag kan göra att låta er hänga med på mina sista dagar i staterna. Så tänkte ta Miami lite snabbt innan jag och Emma somnar till gossip girl haha. 
 
onsdagen vaknade jag upp vid fyra, efter ca två timmars sömn. Trots att jag knappt orka hålla ögonen öppna så var det bara att gå upp, börja fixa sig samt byta lakanen osv. Packa ner allt det sista. Gav hemnycklarna till min värdpappa som var uppe, "omg this is so sad!" - kom vi båda fram till i den stunden haha. Shutteln kom sen och hämtade upp mig vid 4:45, så pappan hjälpte mig med att bära ut sakerna och vi gav varann en sista kram. Vägen till flygplatsen var såå sorglig! Så blandade känslor. Tänkte bara på vad jag faktiskt lämnar i NY. Min andra hemstad. Åt frukost på flygplatsen iallafall och åkte iväg till Miami.
 
Mötte upp Emma-Liisa på flygplatsen innan vi gick och åt, missade shutteln och fick sedan reda på att nästa shuttel inte skulle komma. Efter att spenderat vad som kändes som en evighet på flygplatsen, kom vi iallafall iväg till Miami beach. Väl där började vi leta efter hostlet vi bokat in oss på. Stod på platsen det skulle finnas på, men hittade det ingenstans. Fick sedan reda på att dom inte längre finns (trots att vi fick bekräftelse fyra dagar innan ankomst) och att vi istället var inbokade på ett annat hostel på andra sidan. Checkade in, insåg direkt att det inte alls var vad vi bokat. Vi skulle ha ett eget rum, men med delat badrum & kök. Istället hade vi ett rum tillsammans med fyra andra killar, låg marijuana på bänken (samt piller), kunde inte låsa in till badrummet, hade ingenstans vi kunde låsa in våra saker och JA, inte alls vad vi väntat oss. Så klagade och fick till slut tillbaka våra pengar. I samma veva började det ösregna, så vi sprang med all packning till ett annat hotell. Vilket vi inte ångra en sekund!
 
Var dock helt slut då ingen utav oss hade sovit bra natten innan. Så checkade in, gick ut och åt och köpte sen hem massa godis. Kollade paradise hotel på rummet, innan vi däcka. 
 
Regnade även på torsdagen. Så sov ut, åt frukost osv. Slappade helt enkelt, åt en massa och förade på rummet medan vi fixade oss. Drog sen ut och festa! Trey Songz skulle vara på en klubb, så bestämde oss för att dra dit. Tog ett glas på en bar utanför klubben, innan vi gick in. Då vi inte var med någon promoter så såg vi la inte Trey sådär jättemycket. Pratade och umgicks mest med några norskar vi träffade på iallafall. Vi hade kul hur som helst! Kom i sängs rätt sent. 
 
Fredagen sov vi bort halva dagen då vi kom hem sent dagen innan. Men det regnade då med, så gjorde inte så mycket. Kom till slut till liv, så åt och chillade innan vi fixade oss för en ny utekväll. Hittade en promoter som vi mötte upp utanför IVY. Där Trey Songz skulle befinna sig med, var dock inte därför vi gick dit men haha. Hej stalkers! Kom iallafall in snabbt och hade ett bord vid DJ:båset. Var gaaalet kul! Så kul att jag inte ens märkte att Trey Songz var där (han uppträdde inte eller något denna kvällen). Efter många timmar där åkte vi in till downtown med tjejerna vi umgicks med och gick på någon annan klubb. Lamt dock, då klockan närmade sig sex på morgonen gav vi upp och åkte tillbaka till hotellet. Köpte med oss burger king, åt och däckade. 
 
Solen dök äntligen upp på lördagen! Så då vi inte ville waste:a vår soliga dag så drog vi oss upp rätt tidigt, eller ja, runt 11-12 haha. La oss vid poolen och solade ett litet tag. Fixade oss sen och drog ut och åt. Promenerade även runt en del och fotade litegranna! Njöt av solen helt enkelt. Vi skulle egentligen dra ut denna kvällen med, men vi båda kände att vi hellre slappa då shutteln skulle hämta upp oss vid tre ändå. Så köpte godis, packade våra saker och kollade sen film på hotellet. Sov kanske någon timma båda två, innan vi vaknade och tog oss ut till shutteln halvt döda.  (Vet knappt vad jag skrivit själv nu, blev långt ändå! Haha puss)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0