Sick sick sick

Tror inte jag varit "småsjuk" så mycket någonsin, som jag varit här i USA?!
Vilket kanske inte är så konstigt iofs. Då jag jobbar med barn samt befinner mig i ett annat land, med andra bakterier osv. Känns även typiskt mig att bli sjuk i "slutspurtar" haha. Fick halsfluss i samma veva som jag blev matchad med min första värdfamilj; så hade halsfluss medan jag skulle få iordning på alla papper, åka till ambassaden osv. Var även sjuk första veckan hos min värdfamilj. Och nu har jag två veckor kvar hos min familj i NY, så har jag lyckats dra på mig låg feber & halsont (min röst är så gott som borta). Dock har jag varit plikttrogen här i staterna, så jobbar på! Som jag gjort alla gångerna jag börjar känna mig krasslig här haha. 
 
Inte det att jag inte "får" vara sjuk. Känns bara så dumt på något vis att vara sjuk medan man bor på sin arbetsplats haha. Även att jag vet att det skulle bli krångligt för mina värdföräldrar då mamman inte är helt återställd sen sin operation än. 
 
Så än sålänge (denna veckan) har jag bara jobbat & tagit varje chans jag får till att ligga i sängen och se på serier. Så blir sängliggande resten utav denna kvällen med, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0