Göteborgare i Stockholm

Hallåå!
Senast jag skrev var ju efter Miami, då jag var på resande fot innan jag skulle hem till fina Sverige igen. Alltså, nästan ett och ett halvt år sedan. Trillade in på bloggen igen nu medan jag väntar på att Jenny ska komma hit, vi ska ut på en liten springrunda. Har ju av någon oförklarlig anledning gått med på att springa vårruset iår. Men så kul att läsa gamla inlägg! en hel del har man ju till och med glömt. Även om jag tycker bloggen var rätt torr emellanåt haha. Så tänkte passa på att uppdatera lite om mitt liv sen senast. 
 
I September förra året flyttade jag till Stockholm. Hann alltså inte ens bo i min hemstad i ens ett år innan det var dags att packa ihop mitt liv igen. Denna gången flyttade jag ju dock bara till huvudstaden (förlåt Göteborg), så har åtminstone haft större möjlighet till att besöka hemstaden lite mer. Så varför flyttade jag då till Stockholm?! Jo, jag kom inte in på utbildningen jag ville i Göteborg - dock blev jag antagen i Stockholm. Så istället för att ödsla ett år med förhoppningen att komma in på utbildningen 2016, tyckte jag det kändes smartast att testa på en ny stad! Hittade boende en vecka innan skolan skulle starta och blev uppskjutsad av mamma. Tänk att det var nio månader sedan?! Nu har jag en månad kvar innan jag ska hem till Göteborg för att spendera sommaren i min favoritstad (eller ja, iaf svenska favoriten). 
 
Sen senast har jag även hunnit testa på att jobba som servitris, vilket jag dock nyligen bytte ut mot ett extrajobb inom handels - då det känns mer relevant för vad jag vill jobba med i framtiden. Det jag studerar är alltså e-handel kort och gott. Jag har lärt känna ett helt gäng nya goa människor, haft ett sjukt dramafullt skolår (lärare som fått sparken, utbildningsledare som inte fått vara kvar osv) men även lärt mig otroligt mycket nytt! Om en månad så sitter jag nere i värmen på Malta tillsammans med mamma, laddar batterierna och åker sen tillbaka hem till Göteborg för att jobba järnet på nytt. Måste säga att jag älskar hur oförutsägbart mitt liv har varit dom senaste åren. Så mycket jag varit med om, testat på, lärt mig om mig själv och vuxit som person genom att helt enkelt våga. Exakt vad 2016 kommer innebära för mig återstår att se - och gud vad det känns underbart. Har dock en hel del "hoppas"-planer. Ska försöka låta er få vara med! Nu ska jag byta om till träningskläder och möta upp Jenny för en springtur, ciaooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0