Lyxproblem

Hej igen,
Affärsjuridik, matinköp, småfix, pizza och ännu mer affärsjuridik sammanfattar denna soliga dag bra! Så skönt att kunna sitta ut på balkongen och läsa i boken. Har sån sprudlande känsla i kroppen - Gud vad jag älskar sommar! Allt känns så himla positivt och alla planer låter så sjukt härliga. För att inte tala om hur gott humör folk får när solen skiner (vilket för oss som jobbar i butik innebär oerhört goa kunder!). Det är nästan så man får börja med nedräkning inför att mamma kommer upp till Stockholm för att hämta hem mig igen, mindre än en månad kvar - och oj vad schemat är fullspäckat. Främst plugg och jobb, men även lite mysiga planer med mina fina klasskompisar. 
 
På tal om jobb - från och med imorgon och en vecka framåt ska jag ta en break från butiksbiträde-rollen och jobba som värdinna istället! Stora finalen för Eurovision Song Contest hålls ju som alla (förhoppningsvis) vet i Stockholm nästa lördag. Vilket innebär eurovisionfest för hela slanten från och med idag! Kappahl är sponsor för ESC och ska hålla i lite roligheter på Eurovillage som det kallas. Eurovillage är kort sagt sponsorernas evenemang inför eurovision, där man slått upp tält och anordnat massor av aktiviteter. Och jag ska då få hjälpa till i Kappahls tält! Ska bli hur kul som helst. 
 
På tal om Kappahl och eventet - då vi representererar Kappahl ska vi självklart gå klädda i deras kläder när vi jobbar för dem. Och alla shoppingälskares dröm gick därmed i uppfyllelse för min del - "Du får ta vad du vill i butiken, 3 toppar och 2 byxor - GRATIS, exakt vad du vill". Vem har inte drömt om att få shoppa gratis?! Dock byttes extasen snabbt mot en timmes springande runt i butiken och en sprängande huvudvärk. Jag vet seriöst inget värre än att köpa byxor. Tyvärr är jag ju inte "standardmodellen" som butiker brukar gå efter, så att hitta byxor var inte det lättaste då jag behöver mer "specialstorlekar". Sitter dom bra i längd/ben så finns det inte en chans att jag får dom över rumpan. Och sitter byxan bra i rumpa/midja så är dom för långa och pösiga. Efter lite mer än en timma lyckades jag dock hitta kläder inför eventet och lämnade butiken med sån grov huvudvärk som inte ville släppa förrän jag skulle sova på kvällen. Där kan vi snacka om lyxproblem. 
 
Imorgon ska jag iallafall upp efter klockan för att jobba min första dag på eventet. Så kul! Speciellt när det innebär att få vara ute hela dagen i 20+ grader. Love it! PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0